Amikor közösségi média marketingről beszélünk, akkor abba minden beletartozik A-tól Z-ig. Vagyis a hirdetések és a tartalomgyártás éppúgy, mint a kreatívok megalkotása.
Ha például a facebook hirdetés a Priorisnál van, akkor biztos lehetsz abban, hogy nem csak a kampányok megtervezésére figyelnek. A posztoknál a szövegekre éppúgy gondot fordítanak, mint a képi anyagok megfelelő vizuális megjelenésére, illetve méretére.
Hogy miért fontos mindez? Azért, mert abszolút nem szakmai, ha például lemarad egy fontos információ, vagy torz lesz a kép, mert nem jó a méretezés. Apró hibának tűnik, de rombolja a pozitív imázst, és egyáltalán nem kelt profi benyomást. Nézzük most meg részletesen, hogy a Facebookhoz milyen képméretezés passzol!
Amit a profil- és borítókép méretéről tudni érdemes
Először is a formátumot kell fixálni, ez legyen jpg vagy png. Ha logózott a kép, akkor inkább az utóbbi kiterjesztés javasolt. A profilképnél figyelni kell arra, hogy kerek lesz a forma, ezért olyan fotót válasszunk, hogy semmi ne maradjon le róla! Desktopon 170×170 pixel, okostelefonon pedig 128×128 pixel legyen a mérete.
A borítóképnél is ügyeljünk a helyes arányokra! Vagyis asztali gépen 820×312, telefonon 640×360 pixel az ideális méret. Fontos az is, hogy ne legyen nagyobb 100 kB-nál.
Milyen az ideális képméret posztoknál?
Tévhit, hogy a feedben megjelenő képeket a Facebook levágja, ugyanakkor arra ügyelni kell, hogy a fotók a legnagyobb mértékben töltsék ki a képernyőt. Az ajánlott méret 1200×630 pixel, de mindenképp legyen minimum 600×315. Az FB 500 pixel szélesre és 1.91:1 arányúra méretezi majd át.
Több képet, akár 8-10 darabot szeretnél feltölteni? Akkor a galéria opciót érdemes választani, és 1200×1200 pixel (vagyis 1:1) legyen a képarány. Azzal érdemes kalkulálni, hogy itt a fotók majd négyzetesek lesznek.
Tippek esemény borítóképéhez és FB storyhoz
Ha eseményt tervezel létrehozni, akkor 1200×628 pixeles méretezés javasolt, és ezen már nem is tudsz változtatni, ha feltöltötted a képet. Story esetében pedig 1080×1920 az ideális, de 500 pixelesnél kisebb fotót ne használjunk! Itt még arra is figyelned kell, hogy a kép alsó és felső 14%-án ne legyen szöveg, mert egyébként nem fog megfelelően látszódni.
Tudnivalók hirdetések esetén
Feedben, jobb oldali oszlopban, azonnali cikkekben, keresési találatokban, Marketplace-en, Messengeren és Messenger storyban, illetve üzenetekben is lehet hirdetni. Hogy milyen méretben? Nézzük!
Mindegyik esetében 1080×1080 pixel az ideális képméret, de a képarány különbözik. Ez utóbbi az azonnali cikkeknél és a keresési találatoknál 1.91:1 és 1:1 közötti, Messenger storynál 9:16, a többi esetében pedig 1:1. Jobb oldali oszlopnál nem árt tudni, hogy a hirdetési formát telefonon nem fogod elérni, csak desktopon.
Ha a sokféle méretezés között esetleg eltévednél, nem csoda. Ennyi adatra nem könnyű odafigyelni, de ha kiszervezed ezt a munkát, nagy terhet vehet le a válladról egy online marketingügynökség.