Hihetetlennek tűnhet, de igaz: az e-mail marketing egyáltalán nem számít elavultnak még 2024-ben sem. Persze ez nem jelenti azt, hogy ugyanúgy működik, mint 20 évvel ezelőtt, de attól még nagyon is hatásos – ha jól csinálod.
De vajon hogyan lehetsz vele eredményes a mai felgyorsult, ingergazdag világban? Tény, hogy nem egyszerű megragadni (pláne fenntartani) az érdeklődők figyelmét, de a megfelelő módszerekkel egyáltalán nem lehetetlen.
Mindjárt meg is osztunk veled néhány hasznos tippet ezzel kapcsolatban, de annyit elöljáróban megsúgunk, hogy a MiniCRM felhőalapú CRM rendszere nagy segítség lesz az alábbiak megvalósításában.
1. Kategorizáld az ügyfeleket, érdeklődőket!
Az emberek sokfélék: más az életkoruk, az érdeklődési körük, az anyagi helyzetük, más problémákra keresnek megoldást, és másképp kell kommunikálni velük. Ezért az egyik legnagyobb hiba, ha mindenkit egy kalap alá veszel és ugyanazzal a sablonos megoldással akarsz nekik megfelelni.
Az első feladat tehát, hogy ismerd meg a célcsoportod, és ezen belül is hozz létre külön kategóriákat! Hisz nyilvánvaló, hogy másképp kell közeledni ahhoz, aki még csak érdeklődő és ismerkedik a termékeddel vagy szolgáltatásoddal, illetve ahhoz, aki rendszeresen nagy tételben vásárol tőled.
De ugyanígy érdemes különbséget tenni a feliratkozás forrása, a demográfiai jellemzők és az értékesítési tölcsérben elfoglalt helyük között is.
2. Kommunikálj személyre szabottan!
Kitűnni az e-mailek tömegéből manapság nem egyszerű, és ha olyan üzenetekkel próbálkozol, amikben semmi személyes jelleg nincs, akkor eleve veszett ügy. Felejtsd el tehát a “Kedves Érdeklődőnk”, “Tisztelt Hölgyem/Uram” megszólítást és ehhez hasonlókat!
Az a minimum, hogy mindenkit a keresztnevén szólíts, de a leveleid csak akkor érnek célt, ha relevánsak is a címzett számára. Például visszatérő vásárló esetén ajánld fel neki, hogy rendeljen újra a legutóbb vásárolt termékből, vagy javasolj neki ehhez hasonlókat. A személyre szabott tartalom sokak számára igencsak meggyőző. Persze ehhez megfelelő adatbázis is szükséges.
3. Ne feledkezz meg a reaktiválásról!
Bár az új érdeklődők becsalogatása is fontos, ne feledkezz meg a korábbiakról sem! Ha valakivel egy ideje szünetel a kommunikáció, “melegítsd fel” a kapcsolatot, és küldj neki egy levelet számára releváns kedvezményekkel, kuponkóddal, amivel újbóli vásárlásra ösztönözheted.
Ez főleg érvényes akkor, ha olyan fogyasztási cikkeket kínálsz, amiket az emberek rendszeresen beszereznek, pl étrend-kiegészítők, tisztítószerek, kozmetikumok, stb.
4. Optimalizáld a mobilos nézetet!
Míg a számítógép nincs mindenkinél 0-24-ben kartávolságon belül, addig az okostelefon igen, így ha érkezik egy e-mail, nagy az esélye, hogy a címzett a mobilján nyitja meg.
Ha viszont a formázás szétesik, a szöveg nincs rendesen tördelve, netán a képek sem töltődnek be, az nem épp bizalomgerjesztő. Ne felejtsd el tehát a mobilos nézet optimalizálását sem.